сряда, 8 октомври 2014 г.

МАЙКИ

автор: Желязко Желев


Всички майки са еднакви

в радостта си и сълзите - 
дланите им са еднакви,
с които бършат си очите.

Децата си те раждат с мъка
и първи чуват детски плач.
Еднакви са и при разлъка
и при очакване във здрач.

Червени, жълти, черни, бели - 
Вий скромни майки на света:
Пред вас нека се разстели
пътеката на радостта!


Из стихосбирката: "Сърдечни взривове" 


2007 г., Добрич

ВЕЧНИТЕ ЯГОДОВИ ПОЛЯНИ

автор: Джон Ленън


Отпусни се с мене 

отивам на Ягодовите поляни.
Нищо реално,
не ти се пречка нищо там.
Вечните Ягодови поляни.
Лесно живееш,затворил очи,
без да разбираш какво точно виждаш.
Трудно е да си личност,
но ще го уредим,
не се тревожа много за това.

Отпусне се с мене

отивам на Ягодовите поляни.
Нищо реално,
не ти се пречка нищо там.
Вечните Ягодови поляни.
Там никой не ще ме смути,
ще си е, както си е - хубаво или лошо.
Тъй е, додето привикнеш,
но много ми харесва тъй,
тъй мисля си, че не е зле.


Отпусни се с мене -
отивам на Ягодовите поляни.
Нищо реално,
не ти се пречка нищо там.
Вечните Ягодови поляни.
Винаги вярвай, че аз съм това,
макар и да знаеш, че знам, че съм сън.


ЗНОЙНО ЛЯТО

автор: Желязко Желев 

Градът притихва след дневния шум
и земята морна отдъхва.
Изстива асфалта на горещия друм - 
нощният вятър полъхва.

Слънцето скри свойте лъчи - 
скри ги за кратка почивка.
А на небето луната блести
със лунатична усмивка. 

Затрептя зората в небето - 
бързо на запад отива. 
Пожар озарява полето
и своята грива разкрива.

Угасват последни прозорци
и хората спят си спокойно.
За идния ден миротворци
ще водят живот достойно.


Из стихосбирката
" Сърдечни взривове"
гр. Добрич 

ГРИМ

автор: Желязко Желев

Животът ме гримира за нова синя роля - 
да играя лицемерен шут.
Със съвестта си почнах да се боря - 
колко ще ми струва тоя труд?

Бях свикнал да мисля за друга роля аз - 
шут в живота не мога да бъда.
Какво да се прави - "демокрацията" в нас
шутове направи и всички  излъга.

Сцената житейска е голяма,
а шутът  - личност със маска на смешник,
но под маската се крие лоша драма,
която той понася сам като грешник. 

Живеем като в цирк огромен
с лица лицемерни. Съвести гузни.
Направил бих всичко с вик огромен
да сразя главите на продажниците блудни. 

А шут лицемерен не става от мене - 
от тесто друго съм замесен.
Няма да оставя душата ми да стене,
нито с нов аршин да бъда мерен! 


Из стихосбирката: "Сърдечни взривове" 
гр. Добрич 



вторник, 7 октомври 2014 г.

Най-добрите 100 литературни творби за всички времена според 100 писатели от 54 страни

Списък на най-добрите литературни творби беше публикуван в английския вестник „Гардиън” (нашата публикация следва тази в сайта на “Хеликон”, която ви препоръчваме, тъй като съдържа препратки към всички заглавия и автори, включени в списъка, които могат да бъдат открити в книжарницата…). В допитването са участвали 100 писатели от 54 страни. Идеята и инициативата е на норвежки литературни клубове. Списъкът няма претенцията да се превръща в класация и затова ранглиста не е правена . Въпреки това организаторите на допитването споделят, че най-много гласове за най-добра книга за всички времена безспорно събира „Дон Кихот”.
     
              Според резултатите на допитването, списъкът се допълва с:

Джовани Бокачо (1313-1375) – „Декамерон”;
Хорхе Луис Борхес (1899-1986) – „Измислици”;
Емили Бронте (1818-1848) – „Брулени хълмове”;
Албер Камю (1913-1960) – „Чужденецът”;
Паул Целан (1920-1970) – стихотворения;
Луи-Фердинан Селин (1894-1961) – „Пътешествие до края на нощта”;
Джефри Чосър (1340-1400) – „Кентърбърийски разкази”;
Антон Чехов (1860-1904) – избрани разкази;
Джоузеф Конрад (1857-1924) – „Ностромо”;
Данте Алигиери (1265-1321) – “Божествена комедия”;
Чарлз Дикенс (1812-1870) – „Големите надежди”;
Дени Дидро (1713-1784) – „Фаталистът Жак”;
Алфред Дьоблин, (1878-1957) – „Берлин - Александерплац”;
Фьодор Достоевски (1821-1881) – “Престъпление и наказание” ; „Идиот”; “Братя Карамазови” и др.;
Джордж Елиът (1819-1880) – „Мидълмарч”;
Ралф Елисън (1914-1994) – „Невидимият”;
Еврипид, Гърция, ( 480-406 г. пр.н.е.), „Медея”;
Уилям Фокнър (1897-1962) – „Авесаломе! Авесаломе!”, „Шум и ярост”;
Гюстав Флобер (1821-1880) – “Мадам Бовари”, „Възпитание на чувствата”;
Федерико Гарсия Лорка (1898-1936) – цигански балади;
Габриел Гарсия Маркес (1927) – “Сто години самота”, „Любов по време на холера”;
Гилгамеш ( 1800 пр. Хр.);
Йохан Волфганг фон Гьоте (1749-1832) – „Фауст”;
Николай Гогол (1809-1852) – „Мъртви души”;
Гюнтер Грас (1927) – “Тенекиеният барабан”;
Жоао Гимараеш Роса (1880-1967) – „Дяволът да плати на Бекландс”;
Кнут Хамсун (1859-1952) – „Глад”;
Ърнест Хемингуей (1899-1961) – “Старецът и морето”;
Омир ( 700 г. пр.н.е.) – “Илиада” и “Одисея”;
Хенрик Ибсен (1828-1906) – „Куклен дом”;
„Книгата на Йов” (600-400 пр. Хр.);
Джеймс Джойс , Ирландия, (1882-1941), „Одисей”;
Франц Кафка (1883-1924) – „Присъдата”, „Процесът”;
Калидаса,(4 в. пр. Хр.) – „Шакунтала”;
Ясунари Кавабата (1899-1972) – „Гласът на планината”;
Никос Казандзакис (1883-1957) – „Зорба гъркът”;
Дейвид Хърбърт Лорънс (1885-1930) – „Синове и любовници”;
Халдоур Килян Лакснес (1902-1998) – „Независим народ”;
Джакомо Леопарди (1798-1837) – Поеми;
Дорис Лесинг (1919) – “Златната тетрадка”;
Астрид Линдгрен (1907-2002) – „Пипи Дългото Чорапче”;
Лу Ксун, Китай (1881-1936) – „Дневникът на един луд и други истории”;
Махабхарата (500 пр. Хр.);
Нагиб Махфуз (1911- 2006) – „Децата на Гебелави”;
Томас Ман (1875-1955) – „Буденброкови”; Вълшебната планина”;
Херман Мелвил (1819-1891) – „Моби Дик”;
Мишел дьо Монтен (1533-1592) – “Есета”;
Елза Mоранте (1918-1985) – „Историята”;
Тони Морисън (1931) – „Възлюбен”;
Мурасаки Шикибу (973-1014) – „Историята на Генджи”;
Роберт Музил (1880-1942) – “Човекът без качества”;
Владимир Набоков (1899-1977) – “Лолита”;
Няалс сага, Исландия, (1300);
Джордж Оруел (1903-1950) – “1984″;
Овидий (43-17 г. пр.Хр.) – “Метаморфози”;
Фернанду Песоа (1888-1935) – поезия;
Едгар Алън По (1809-1849) – разкази;
Марсел Пруст (1871-1922) – „По следите на изгубеното време”;
Франсоа Рабле (1495-1553) – “Гаргантюа и Пантагрюел”;
Хуан Рулфо (1918-1986) – „Педро Парамо”;
Джалал ад-Дин Руми (1207-1273) – „Маснави”;
Салман Рушди (1947) – „Среднощни деца”;
Шейх Мушариф Саади ( 1200-1292) – „Цветната градина”;
Tйиб Салих (1929 - 2009) – “Сезон за прелитане на север”;
Хосе Сарамаго (1922-2010) – „Слепота”;
Уилям Шекспир (1564-1616) – “Хамлет”, „Крал Лир”, „Трагедията на Отело, мавърът от Венеция“;
Софокъл (496-406 пр.Хр.) – „Едип цар”;
Стендал (1783-1842) – „Червено и черно”;
Лорънс Стърн (1713-1768) – “Животът и мненията на Тристрам Шанди, джентълмен”;
Итало Свево (1861-1928) – „Изповедите на Дзено”;
Джонатан Суифт (1667-1745) – „Пътешествията на Гъливер”;
Лев Толстой (1828-1910) – „Война и мир”, „Ана Каренина”, „Смъртта на Иван Илич” и др.;
„Хиляда и една нощ” (700-1500);
Марк Твен (1835-1910) – “Приключенията на Хъкълбери Фин”;
Валмики (300 г. пр.н.е.) – “Рамаяна”;
Вергилий (70-19 г. пр.н.е.) – “Енеида”;
Уолт Уитман (1819-1892) – „Стръкчета трева”;
Вирджиния Улф (1882-1941) – „Мисис Далауей”, „Към фара”;
Маргьорит Юрсенар (1903-1987) – „Мемоарите на Адриан”;
Чинуа Ачебе ( 1930) – „Нещата се разпадат”;
Ханс Кристиян Андерсен (1805-1875) – Приказки и истории;
Джейн Остин (1775-1817) – “Гордост и предразсъдъци”;
Оноре дьо Балзак (1799-1850) – „Дядо Гoрио”;
Самюъл Бекет (1906-1989) – трилогията: „Молой. Малоун умира. Неназовимото”.



ДЪЛГИЯТ ПЪТ КЪМ ДОМА

Петте години на следване се бяха изнизали неусетно в уюта и топлината на тесните улички в малкото планинско градче. Беше дошла тук, едва на 18 години, за да получи най-доброто образование в един от най-добрите европейски университети. Още от малка майка й беше насърчавала амбицията и таланта й да рисува и я окуражи да кандидатства извън България. Когато я приеха и дойде тук, Алекс страдаше най-много за майка си. След смъртта на баща й, двете бяха станали много близки, почти най-добри приятелки, които си споделяха всичко. Майка и дъщеря съществуваха сякаш една за друга., все едно, че бяха двете половини на едно и също цяло.
Чуждата страна и университетът бяха студени и неприветливи. Студени бяха и хората, които учеха в него и Алекс така и не успя да създаде особено трайни приятелства. Единствен неин другар беше огромната й любов към рисуването. С течение на времето откри още два спасителни пристана в носталгията си по дома – оживените малки улички, чийто уют галеше като майчина ласка и реката, която пресичаше целия град. По някакъв странен начин силата и величието, които се излъчваха от планинската река, й напомняха майка й. Понякога и се струваше, че ако се огледа в отражението на слънчевите лъчи, които играеха по повърхността на водата, ще види топлата майчина усмивка. Затова и с часове стоеше на кея или в някоя малка улична кафетерия и рисуваше. Картините й бяха изпълнени със светлина и щастие, всяко докосване на четката до платното бяха за Алекс като влизане в свещен храм, като пречистване. Всяка картина от тези 5 дълги години изразяваше култа и преклонението към безрезервната майчина обич, която теглеше Алекс към дома й. По същия начин както речната вода притеглеше към себе си изхвърлените на брега осиротели песъчинки.
Алекс се дипломира успешно след края на следването си и въпреки примамливите възможности да реализира таланта си на запад, тя се върна в България.
На летището я чакаше майка й с огромен букет цветя и двете дълго не можеха да се откъснат една друга, от страх да не се разделят отново. Майка и дъщеря бяха отново заедно, отново щастливи. Майчината любов пробуди у Алекс още по-силно желание за живот от преди и тя рисуваше от сутрин до вечер. Само че вече картините й не излъчваха онова напрегнато носталгично очакване да се завърне, сега от тях се лееше в порой от цветове радостта и триумфът, че най-сетне си е у дома. Много скоро успя да направи самостоятелна изложба в една от столичните галерии и критиците бяха във възторг от творбите й. Започнаха да я канят по разни светски събирания, даваше интервюта по списания, ставаше все по-известна – младата художничка, завършила на запад, но избрала да се върне в България. Алекс се чувстваше безкрайно щастлива, без граници за преодоляване, без празноти, които трябваше да бъдат запълвани.
Мъжете също започнаха да се интересуват от Алекс. Мъжката любов беше за нея нещо съвсем ново, почти непонятна. Тя със страх пристъпваше във връзките си с мъже и скоро осъзна колко различна беше майчината й любов – прощаваща всичко, безпрекословна и някак обсебваща. Алекс усещаше, че се чувства много по-уютно в привързаността си към майка си, отколкото някога би могла да се чувства в привързаността си към някой мъж. Разбираше, че майка й беше концентрирала в нея целия си живот, цялата си амбиция, беше й дала цялата си сила и Алекс не можеше да я предаде. Тя благоговееше пред тази толкова силна майчина преданост.
Но един ден Алекс се влюби. Безпаметно и лудешки, както човек се влюбва само веднъж в живота си. Вдъхновението й придоби нови измерения и картините й се промениха – пак бяха много цветни, но спокойствието в тях беше заменено от любовната страст, която я изгаряше.
И точно тогава някаква невидима връзка между майка и дъщеря внезапно се скъса. Майка й отказваше да разбере щастието й и осъждаше любовта, която Алекс беше започнала да изпитва към първия мъж в живота си.
За няколко месеца майка й залиня. Започна да получава непоносими пристъпи на главоболие. Не желаеше да вижда никого. Случваше се по цели дни да стои на тъмно в стаята си, седнала на един стол, съзерцавайки една точка на стената.. В тези дни къщата се изпълваше с напрежение, което за Алекс беше непоносимо. Тревогата за здравето на майка й се редуваше с болката от отчуждението помежду им. Пристъпите зачестяваха, когато Алекс излизаше от къщата и й се наложи постоянно да бди над майка си. Светлината в живота й сякаш беше отстъпила място на тъмнината и с всеки изминал ден тя се чувстваше все по-виновна пред майка си, че с любовта, която беше започнала да изпитва към друго човешко същество, беше поругала майчината обич.
Алекс спря да се вижда с любимия си. Спря и да рисува. Вратите на Чистилището бяха затворени за нея.
Скоро след отричането и от външния свят, майка й се възстанови почти напълно под грижите й. Животът отново възвърна обичайния си ритъм и Алекс с несигурни и плахи стъпки се завърна към рисуването. Но картините й бяха различни – някак по-зрели, не така младежки наивни, както преди. Тъмните цветове започваха да се появяват все по-често. Образът на реката, която поглъща всичко около себе си, също се настани трайно в картините й. И на Алекс почна да й се струва, че цената на нейното щастието беше отдавна определена от майка й. Сега обаче беше настъпил моментът тя ад бъде платена.
Но цената беше прекалено висока. Постепенно Алекс започна да отбягва всички мъже около себе си, всички хора, които искаха да й бъдат приятели. Когато се сприятеляваше с някого, пристъпите на главоболие на майка й се увеличаваха и Алекс прекарваше дни край леглото й, докато се възстановеше. И после, когато спираше да контактува с външния свят, балансът между двете отново се възстановяваше. Но само привидно. Сега, майчината й любов я задушаваше, потискаше я, смазваше я. Домът вече не беше спокойният пристан, към който Алекс се стремеше, а беше адът, от който се опитваше да избяга.
Поти напълно спря да рисува, а когато рисуваше картините й бяха мрачни и студени. Реката ставаше все по-дълбока и по-тъмна и искаше да я погълне. Понякога си спомняше за малките и оживени улички, за университета, който й бе изглеждал така далечен и чужд, мислеше си за приятелите, които можеше да има, за мъжете, които можеше да обича, за реката, която й напомняше за майчината нежност. Далече от дома, тогава, тя беше свободна. У дома сега, се чувстваше като затворник.
Алекс съвсем престана да излиза извън дома си и напълно скъса връзката си с външния свят. Стоеше по цели дни, затворена в стаята си, не говореше с никого, обградена от мрачните си картини, в тягостно очакване скоро да бъде погълната от реката. Започна да се страхува от светлината, от шумовете, които се прокрадваха нощем през прозореца й, не можеше да спи и постоянно я преследваше чувството, че някой я наблюдава и преследва. Майка й правеше опити да стигне до нея, но Алекс упорито отблъскваше грижите и вниманието й.
Беше един от дните, когато седеше мълчаливо на стола до стената. Бяха минали години, не помнеше колко точно. Главата я болеше неистово, а продължителното звънене на телефона режеше слуха й. Беше сама. Вдигна слушалката едва.-едва. Отсреща далечен глас й съобщи, че майка й е била блъсната от кола и че е починала на място.
Алекс бавно остави слушалката. С мъка завъртя глава и зърна отражението си в огледалото до вратата. Учуди се колко стара изглеждаше, поне на 50 години,а нямаше дори 40. Върна се обратно в стаята си и я блъсна задушливата миризма на не проветряваната й от години затворническа килия. Отвори прозореца и присви за миг очи от силната дневна светлина. Колко ярко й се видя слънцето…
Взе един бял лист и молив и с трепереща ръка започна да рисува. Река. Бряг. Улици. Хора. Спасение. Свобода.
От очите й се откъсна една мъничка сълза и падна върху белия лист. Очертанията на реката се размазаха и на картината можеха да се различат само очертанията на брега в далечината. Погледна навън и за първи път от толкова време се усмихна.
От голямата река не беше останал и помен. Само една мъничка осиротяла сълза. Прошката на една дъщеря.



автор:
 Владислава Дойчинова  
/Защитени авторски права/



ВАДИ

автор: Дратни Драгнев 


По улиците тънки вади криволичат
и вие се водата с дългото езиче...
Ще си намерят вкупом път, оттам ­ в нивята.
Дано не им попречи слънце или вятър... 

Тъй гладни за вода са нивите отколе
и стъбълцата крехки все за дъжд се молят.
Но вадите утихват, гледай ­ ето...
И слънцето ги дърпа тихо към небето... 

Къде остана вятърът? Къде избяга?
С крилете си на слънцето тозчас помага. 



УМИРА ПТИЦА

автор: ДРАГНИ ДРАГНЕВ 

Умира птица... Целият простор замлъква, 
криле прибира ­ тъжен и сломен от мъка.
По капчиците кръв в душата и гадае
и моли вятъра да я отвее в рая... 

Убиха я орли... Видяхме я да пада
по клоните ­ обагрена, красива, млада.
От гледката дървото бе обезумяло
и сълзи слизаха по голото му тяло... 

Умира птица... И човека тъй умира.
Над гроба му звъни тревата, вместо лира...



  


МУЗИКА

автор: Драгни Драгнев 

Вали, вали... Дъждът по покривите крачи.
Вода ­ на стряхата под сухите клепачи.
Капчукът пее, свири... Музика оглася
на зданията опустелите тераси...
  

Но кой я чува? Кой от звуците пронизан,
се взира как дъждът от небесата слиза,
как барабанът му над тоя свят се мята
и сблъсъкът ще преобърне тъй земята? 

Един–единствен мъж сред улицата спира
и може би е луд... Човекът дирижира... 


КОШЕР

автор: Драгни Драгнев 


Две пчели, две сестрици прелитат простора 

и навярно из път със криле си говорят.
Трепкат звуци и мисли, за нас непознати,
но със радост са пълни, с надежди и вятър. 

А под тях избуяват цветята, тревите
и дъгата им ляга във медени пити.
Слънчев ден, звездна нощ от земята извират
и светът в детска длан като в сън се побира... 

Виж, небесният свод бди зад облака рошав
със рояци пчели ­ и прилича на кошер... 




НОЩНИ ПЕПЕРУДИ

автор: Драгни Драгнев 

Сестра на вятъра и на звездите... Чупят
с отблясъци нощта във нейните хралупи.
Телата като в сън... Крилете им замират...
И цялата вселена мълком в тях се взира. 


Завиждам ви ­ далеч –  далеч от суетата
на дните, пълни с гняв, омраза и театър.
Макар че огънят на вечерта ви мами
и падате сами по голото му рамо... 


Но по–добре такава смърт, вместо полека
на кръст да те разпъват дните ти навеки...
  

ДРАГНИ ДРАГНЕВ


Драгни Георгиев Драгнев е роден на 05.01.1939 г. в Добрич. След като завършва гимназия, учи в Учителския институт в Шумен. Продължава образованието си във ВТУ „Св.св. Кирил и Методий”, където през 1990 г. се дипломира по специалностите Българска филология и История. Служи като военен моряк и дълги години работи като журналист във вестник „Добруджанска трибуна” в Добрич. Бил е кореспондент на БТА в Добруджанския край, учител, радиожурналист. Сътрудничи на централния печат и на БНР с поезия и публицистика. Първите си стихотворения публикува във вестници и списания в Добрич и Варна.


ТВОРЧЕСТВО:  

СТИХОСБИРКИ :
--- „Жътва” (1976) - стихосбирка; ИК "Георги Бакалов" 
--- „Живея в равнина” (1992) - стихосбирка
--- „Близост”(2002) - стихосбирка  --- „Бягат дните” (2006) - стихосбирка
--- „Будни очи” (2007)  - стихосбирка
--- „Път към слънцето” (роман, 2008)
--- „Взаимни сетива” (2012) - стихосбирка


БЕЛЕТРИСТИКА:

--- „Таткови приказки” (2003) ;
--- „Войната на хан Тервел” (роман, 2003);
--- „Обич и гняв” (роман, 2003);
---  „Гълъбови химни” (роман, 2005)
---  „Часът на говорещите буболечки” (роман, 2005);
--- „Не събуждай мъртвите” (роман, 2006)
---  „Невидимите пейзажи на любовта” (роман, 2007);
--- „Сабя на брега” (роман, 2009);
---  „Сънят на тревите” (роман, 2010);
--- „Сабя на брега” (роман, 2009);


ПУБЛИЦИСТИКА:
--- „Нашата Дора Габе” (записки, 2004);
--- „Кръгът на Дора Габе” (2008);
--- „Мъдрецът и птицата” (2009);

Основна тема в белетристиката му е съдбата на Добруджа в миналото и днес.
Автор е на историческите драми:
--- „Аспарух” (1970);
--- „Тервел” (1986);
поставяни в Драматичен театър „Й. Йовков” в Добрич, както и на пиесите за куклен театър за куклен театър „Петлето Кук” (1970) и „Бонбони от шоколад” (1985), поставяни в Куклените театри в Добрич и Силистра.
Стиховете на добричкия поет Драгни Драгнев са превеждани на руски, украински и унгарски език. Член е на Сдружението на писателите в Добрич и на Съюза на българските писатели.

КОЙ Е ВИНОВЕН

автор: ©Желязко Желев


Да се подслониш под бащината стряха
няма кой сред двор да те срещне.
Не ще чуеш песен току изпята,
че сърце в гърди от мъка да трепне.

Няма ги там вече косите бели.
Трева покрила пътеката права.
Врати и прозорци са избелели.
Катинар виси на старата брава.

Спомени детски тъга ще навеят,
че няма я мама песен да викне.
Нейните думи тъга да разсеят
и радост в сърцето веднага да бликне.

В тоз' миг усещаш ти самотата
и бащина стряха напускаш със мъка.
Отлитна детство и красотата...
За спомен си вземаш цветя два стръка.

Към залез е всичко! Гробове пресни.
Някой ридае над могилка нова. 
Мъртвее всичко възпято с песни,
но ехото вече не стига БОГА.


Из стихосбирката "И ВЪГЛЕНИТЕ ПАРЯТ" 


СЪРЦЕТО Е ХРАМ

автор: Желязко Желев 

Писмо днес пристигна в моята поща,
нашарено от целувки на устни начервени.
Дори снимка има кой кого прегръща - 
в любовен хват са две лица засмени.

Ревност остра заби нож в сърце ми
и на снимката направих кръст с молив.
Каква дълбока рана снимката стори ми,
че да нея гледам очите си покрих.

Как можа да стъпчеш ония святи думи
на вярност и любов за жизнен път един?
Това що направи е рана от куршуми
и тя не ще зарасне от цяр излечим.

В писмото ти пишеш, че на пук го правиш,
за да се покажеш с характер на жена.
Може би това е знак да ме забравиш,
но с любовта ми не искам аз шега!

Запази скъп спомен от щастливите ни дни
и те предупреждавам веч‛ не ме търси! 
Прилагай при друг твойте зли шеги,
на моята вярност безсрамно омърси!

В моето сърце място за възкръснал ЮДА
не може никой стори! Аз съм господар!
Как съм те допуснал сам сега се чудя
и затуй го заключих с троен катинар.

Сърцето е храм и секрета му е сложен!
В него влиза само чистата любов!
Но щом то усети нечестен знак тревожен - 
в миг откликва със свой инстинкт суров.


Из стихосбирката "И ВЪГЛЕНИТЕ ПАРЯТ"

2009 г., гр. Добрич